Google SEO a SEOzsenive

Keresőoptimalizálás: enélkül hiába indítunk vállalkozást

A keresőoptimalizálás (vagy szakzsargonban SEO, az angol search engine optimization rövidítéseként) szimplán megfogalmazva azt jelenti, hogyan lehet elérni, hogy a kulcsszavas keresők a téged hozzanak ki előkelő helyen, így a potenciális ügyfelek megtaláljanak.

Gyakorlati értelemben ez azt jelenti, hogy érdemes megpróbálni eljutni a Google kereső első oldalára. Az érdeklődők 90%-a sosem jut el a második oldalra, nem is beszélve a továbbiakról… Az első találat persze az igazi aranyérem: ez „szívja be” a kattintások kb felét és az első öt összesen a kattintások három negyedét. Tömegesen szerezhetünk célirányos látogatókat a SEOzseni online keresőoptimalizálás és SEO szoftverrel, ami segít a helyezés javításában.

Említettük a Google-t: az online marketing gyakorlatilag elég, ha ebben a rendszerben működik, enélkül azonban nemigen lehet labdába rúgni: Európában és az Amerikai Egyesült Államokban kb. 92%-os a piaci részesedése, Magyarországon is minden második ember legalább heti rendszerességgel használja. És mi alapján dönti el a Google nevű cég, hogy mi is jöjjön ki az első helyeken, ha beírjuk azt a szót, hogy villanyszerelés? A kulcsszó az algoritmus.

Aki pedig ismeri a keresőoptimalizálás tudományát, az ismeri az algoritmust is (ahogy emíltettük, ez nem konstans tudás, hanem egy folyamatosan változó dologról beszélünk). Az első lépés persze a weboldal készítés, fontos a linképítés is, ahogy például egy adott weboldal blogján megjelenő tartalmak is.

A keresőoptimalizálás és online marketing tágabb értelemben véve azonban nemcsak abból áll, hogy ki kattint a weboldalra, hanem arról is, hogy mit talál ott. Egy jó honlapon érdekes, olvasásra érdemes tartalmak érhetők el, amelyeknek részei a megfelelő méretű és minőségű képek, a képaláírások, a honlap felépítése, tartalma, informatikai háttere, sőt, az ott megjelent cikkek és posztok címe, alcíme, elrendezése, mondatainak hosszúsága stb.

Bár sokan érzik úgy, hogy mindez nem feltétlenül fair, hiszen néhány (a teljes munkát összevetve egyébként néhány tízezer) ember döntötte el Kaliforniában, az Egyesült Államokban, hogy hogyan is működjön az internet, vagy legalábbis a legjobban működő, legnépszerűbb keresőprogram, amely milliárdok életét befolyásolja.

De fair vagy nem fair, a vállalkozás esélye akkor lesz nagyobb, sőt, akkor lesz valós, ha az online marketingre is nagyon nagy hangsúlyt fektetünk.